Teachers’ Survey about the Attention Deficit Disorder and Hyperactivity in College Students

 

Authors
Gonzalez, Juanita
Format
Article
Status
publishedVersion
Description

This study was performed to to evaluate and recognize the teachers’ knowledge about the ADHD/ADD in their students. In the investigation, we identified the teachers’ learning methods applied when they recognize the deficit on the students. The Attention Deficit Disorder and Hyperactivity (known as ADD and ADHD) is a neurological condition that might affect the physical, social, and emotional condition of an individual. The common symptoms that might be presents are: distraction, impulsivity and hyperactive. These symptoms have been related with academic failure. Due to the impact that this deficit has on the education, it is important to recognize the condition in college students and give them the necessary help. We interviewed a group of teachers from different universities and colleges in Puerto Rico. It was observed that a substantial part of the teacher (more than 60%) interviewed had knowledge about the prevalence of the ADHD/ADD in the society (in children). It was established that most of the teachers don’t know that the conditions persist during adulthood and adults can show symptoms of ADD/ADHD during adult hood. 
Este estudio fue realizado con el fin de evaluar y conocer el conocimiento que tiene el personal docente sobre la condición del ADD/ADHD en jóvenes de universidad. En la investigación se identificaron los métodos de enseñanza administrados por el profesorado al detectar el ADD/ADHD en su alumnado. Se conoce que el trastorno de déficit de atención o el trastorno del déficit de atención con hiperactividad (según sus siglas en inglés ADD Y ADHD) es una condición neurológica que puede afectar el bienestar físico, social y emocional de una persona. Los síntomas más comunes que se presentan son: distracción, impulsividad e hiperactividad, y han sido relacionados con bajos resultados académicos. Debido al impacto que este déficit ejerce en la educación, es importante reconocer la condición en estudiantes del nivel superior y de esta manera dar la ayuda educativa necesaria. Se entrevistó un variado grupo de docentes que impartían clases en diferentes universidades y colegios de Puerto Rico. Se observó que una gran parte (más del 60%) tiene conocimiento de la existencia del déficit de atención e hiperactividad en la sociedad (en la niñez). Quedó establecido que la mayoría, un 80 porciento de participntes no tiene conocimiento de que esta condición deficitaria persiste a lo largo de la vida y que el individuo puede manifestar síntomas del ADD/ADHD en su edad adulta. 

Publication Year
2017
Language
Español
Topic
attention deficit disorder with hyperactivity
education
symptoms
childhood
student
Trastorno de déficit de atención con hiperactividad
síntoma
niñez
educación
estudiante
Fuente
Portal de Revistas UCR
Get full text
https://revistas.ucr.ac.cr/index.php/educacion/article/view/22714
Derechos
openAccess
Licencia
Derechos de autor 2017 Revista Educación