El uso de foros virtuales para la enseñanza y práctica de inferencias: una aproximación al aprendizaje colaborativo por medio de las TICs

 

Guardado en:
Detalles Bibliográficos
Autor: Saravia Vargas, José Roberto
Formato: artículo original
Estado:Versión publicada
Fecha de Publicación:2014
Descripción:Inferences (real, false, and not implied) are fundamental English reading strategies. Still, students in the course LM-1032 (English Reading Strategies 2) have frequent problems to internalize and apply these three kinds of inferences appropriately. Virtual forums may become a possible solution to this issue because, when used, they favored inference learning cooperatively and improved students’ results.
País:Portal de Revistas UCR
Institución:Universidad de Costa Rica
Repositorio:Portal de Revistas UCR
Lenguaje:Español
OAI Identifier:oai:portal.ucr.ac.cr:article/13951
Acceso en línea:https://revistas.ucr.ac.cr/index.php/rlm/article/view/13951
Access Level:acceso abierto
Palabra clave:inferences
cooperative learning
virtual forums
technology
reading
English
inferencias
aprendizaje cooperativo
foros virtuales
tecnología
lectura
inglés