Creencias de los estudiantes en los procesos de aprendizaje de las matemáticas

 

Guardado en:
Detalles Bibliográficos
Autores: Chaves Esquivel, Edwin, Gamboa Araya, Ronny, Castillo Sánchez, Mario
Formato: artículo original
Estado:Versión publicada
Fecha de Publicación:2010
Descripción:This paper describes the influence that students’ beliefs have in regard to mathematics education. First, a theoretical review about the topic is done and then the results of researches in others contexts are analyzed. The results indicate that the students perceive Mathematics as a useful discipline but difficult, learned by exercise repetition. Their beliefs about Mathematics are the result of different experiences lived through school.
País:Portal de Revistas UCR
Institución:Universidad de Costa Rica
Repositorio:Portal de Revistas UCR
Lenguaje:Español
OAI Identifier:oai:portal.ucr.ac.cr:article/6906
Acceso en línea:https://revistas.ucr.ac.cr/index.php/cifem/article/view/6906
Access Level:acceso abierto
Palabra clave:creencias en educación matemática
enseñanza de las matemáticas
educación matemática