Elementos teóricos y prácticos de la pedagogía crítica: más allá de la educación, metáfora, escena y experiencia
Αποθηκεύτηκε σε:
Συγγραφείς: | , |
---|---|
Μορφή: | artículo original |
Κατάσταση: | Versión publicada |
Ημερομηνία έκδοσης: | 2011 |
Περιγραφή: | This article suggests that the roots of critical pedagogy, that of Paulo Freire but also that of contemporary authors as Henry Giroux and Peter Mc Laren, can be found in the so called critical theory of the Frankfort School –Adorno, Horhkeimer, Benhjamin, Marcuse, and Fromm. The foundation of such a perspective rests on the assumption of the centrality of the subject and the forms she or he creates to resist, emancipate and get free from current homogenizing and de-humanizing social system. |
Χώρα: | Portal de Revistas UNA |
Ίδρυμα: | Universidad Nacional de Costa Rica |
Repositorio: | Portal de Revistas UNA |
Γλώσσα: | Español |
OAI Identifier: | oai:ojs.www.una.ac.cr:article/3983 |
Διαθέσιμο Online: | https://www.revistas.una.ac.cr/index.php/praxis/article/view/3983 |
Access Level: | acceso abierto |
Λέξη-Κλειδί : | Critical Theory Critical Pedagogy Critical Literacy Subject Resistance Emancipation Liberation. Teoría crítica pedagogía crítica alfabetización crítica sujeto resistencia emancipación liberación. |