Towards a New Spirituality from Holistic Pedagogy

 

Guardado en:
Detalles Bibliográficos
Autor: Castillo Cedeño, Rocío
Formato: artículo original
Estado:Versión publicada
Fecha de Publicación:2011
Descripción:This paper proposes, from a holistic perspective, a critical reflection on pedagogy as a vital activity that can contribute to building a more just and inclusive society. For that purpose, some fundamental insights in the search for new pedagogical meanings are presented, according to approaches based on exploration and imagination; playfulness and sensitivity; self-regulation, integration and inclusion; ecology and sustainable development, and complexity.
País:Portal de Revistas UNA
Institución:Universidad Nacional de Costa Rica
Repositorio:Portal de Revistas UNA
Lenguaje:Español
OAI Identifier:oai:ojs.www.una.ac.cr:article/5819
Acceso en línea:https://www.revistas.una.ac.cr/index.php/ensayospedagogicos/article/view/5819
Access Level:acceso abierto
Palabra clave:pedagogía holística
nuevos enfoques pedagógicos
espiritualidad
holistic education
new educational approaches
spirituality