La contextualización del currículo, un medio para potenciar el desarrollo

 

保存先:
書誌詳細
著者: Azofeifa Castro, Flor Mary
フォーマット: artículo
状態:Versión publicada
出版日付:2002
その他の書誌記述:The author describes the experience of taking into account the curriculum for the microcultural dimension (school) and the macrocultural dimension (community) in primary schools in Guápiles, Limón and Pérez Zeledón. To achive this, she presents a theoretical framework based on D. Ausbel´s constructivist postulates. The use of portfolios as a tool for evaluation in also analyzed. The proposal has a holistic view orienting educational processes toward multidisciplinary and transdisciplinary approaches.
国:Portal de Revistas UNA
機関:Universidad Nacional de Costa Rica
Repositorio:Portal de Revistas UNA
言語:Español
Inglés
OAI Identifier:oai:ojs.www.una.ac.cr:article/991
オンライン・アクセス:https://www.revistas.una.ac.cr/index.php/EDUCARE/article/view/991
Access Level:acceso abierto