El Flaneur y la Flanerie en las crónicas modernistas latinoamericanas: Julián del Casal, Amado Nervo, José Martí, Manuel Gutiérrez Nájera y Arturo Ambrogi.

 

Gardado en:
Detalles Bibliográficos
Autor: Cuvardic García, Dorde
Formato: artículo original
Data de Publicación:2010
Descripción:Flanerie finds in Enrique Gómez Carrillo and Rubén Darío two of its best examples in Latin American Modernism. However, Manuel Gutiérrez Nájera, Amado Nervo, Julián del Casal, José Martí, José Enrique Rodó and Arturo Ambrogi also produced texts depicting classic flanerie such as watching urban spaces as social theater, creating pintoresque escenarios or cuadros, or focusing on commercial spaces or public festivities. As a decadent, Julian del Casal, represents an aristocratic and dissenchanted perspective, whereas Marti is a clear example of the paradox between acknowledging American progress and the rejection of their moral values, in contradiction against the latino soul.
País:Kérwá
Institución:Universidad de Costa Rica
Repositorio:Kérwá
OAI Identifier:oai:kerwa.ucr.ac.cr:10669/14453
Acceso en liña:http://revistas.ucr.ac.cr/index.php/filyling/article/view/1104
https://hdl.handle.net/10669/14453
Palabra crave:Flaneur
flanerie
modernismo
modernidad
crónicas