¿Qué es un problema matemático? percepciones en la enseñanza media costarricense
שמור ב:
| Autores: | , |
|---|---|
| פורמט: | artículo original |
| סטטוס: | Versión publicada |
| Fecha de Publicación: | 2008 |
| תיאור: | Teaching mathematics through problem solving is one of the main lines of investigation in Mathematics Education. This pedagogical strategy requires defining appropriately the concept “mathematical problem” and the meaning of its use in the classroom. In this work some results are presented, which were obtained by a survey to students and teachers of High School in Costa Rica. |
| País: | Portal de Revistas UCR |
| מוסד: | Universidad de Costa Rica |
| Repositorio: | Portal de Revistas UCR |
| שפה: | Español |
| OAI Identifier: | oai:portal.ucr.ac.cr:article/6902 |
| גישה מקוונת: | https://revistas.ucr.ac.cr/index.php/cifem/article/view/6902 |
| מילת מפתח: | educación matemática creencias sobre matemáticas problemas matemáticos enseñanza aprendizaje de las matemáticas |