Una Interpretación del Estudio Nº 1 para guitarra de Heitor Villa-Lobos Felipe Solís Arias

 

محفوظ في:
التفاصيل البيبلوغرافية
المؤلف: Solís Arias, Felipe
التنسيق: artículo original
الحالة:Versión publicada
تاريخ النشر:2020
الوصف:This article exposes a possible dialectic interpretation for the Study Nº 1 from the brazilian composer Heitor Villa-Lobos (Brazil, 1887-1959). It’s placed in the sonorous, cultural and artistic contexts that were contemporary to the author. In this article is possible to find a reference to the esthetic and artistic tendency from the popular music that surrounded the author and, subsequently, through the notions of Cultural Anthropophagy, Postcolonial Listening and Ethnographic Ear, relocate the rhythmic sense of the aforementioned Study.
البلد:Portal de Revistas UCR
المؤسسة:Universidad de Costa Rica
Repositorio:Portal de Revistas UCR
اللغة:Español
OAI Identifier:oai:portal.ucr.ac.cr:article/44242
الوصول للمادة أونلاين:https://revistas.ucr.ac.cr/index.php/pensamiento-actual/article/view/44242
كلمة مفتاحية:interpretation
technic study
popular music
cultural anthropophagy
postcolonial listening
ethnographic
Heitor Villa-lobos
guitar
Interpretación
estudio
música popular
antropofagia cultural
escucha poscolonial
oído etnográfico
guitarra