La diversidad en los procesos educativos: bases para una propuesta conceptual

 

Gorde:
Xehetasun bibliografikoak
Egilea: Hernández Vargas, Dora
Formatua: artículo
Egoera:Versión publicada
Argitaratze data:2008
Deskribapena:The main thesis of this work is that what makes problematic the diversity concept approach are the consequences that we derive from its recognition. And this recognition comes from pedagogy. After examining, briefly, the importance of the idea of diversity in the main traditions of the social philosophy, the author proposes the conceptual bases that, from these ideological readings must direct the pedagogical boarding of the concept.
Herria:Portal de Revistas UNA
Erakundea:Universidad Nacional de Costa Rica
Repositorio:Portal de Revistas UNA
Hizkuntza:Español
Inglés
OAI Identifier:oai:www.revistas.una.ac.cr:article/1441
Sarrera elektronikoa:https://www.revistas.una.ac.cr/index.php/EDUCARE/article/view/1441
Gako-hitza:diversity
exclusion
inclusion
curriculum for diversity
pedagogy for diversity
diversidad
exclusión
inclusión
currículum para la diversidad
pedagogía para la diversidad