La diversidad en los procesos educativos: bases para una propuesta conceptual

 

Guardado en:
Sonraí Bibleagrafaíochta
Údar: Hernández Vargas, Dora
Formáid: artículo
Stádas:Versión publicada
Fecha de Publicación:2008
Cur Síos:The main thesis of this work is that what makes problematic the diversity concept approach are the consequences that we derive from its recognition. And this recognition comes from pedagogy. After examining, briefly, the importance of the idea of diversity in the main traditions of the social philosophy, the author proposes the conceptual bases that, from these ideological readings must direct the pedagogical boarding of the concept.
País:Portal de Revistas UNA
Institiúid:Universidad Nacional de Costa Rica
Repositorio:Portal de Revistas UNA
Teanga:Español
Inglés
OAI Identifier:oai:www.revistas.una.ac.cr:article/1441
Rochtain Ar Líne:https://www.revistas.una.ac.cr/index.php/EDUCARE/article/view/1441
Palabra clave:diversity
exclusion
inclusion
curriculum for diversity
pedagogy for diversity
diversidad
exclusión
inclusión
currículum para la diversidad
pedagogía para la diversidad