Los problemas de redacción de los estudiantes costarricenses: Una propuesta de revisión desde la lingüística del texto

 

Guardado en:
Detalles Bibliográficos
Autor: Sánchez Avendaño, Carlos
Formato: artículo original
Estado:Versión publicada
Fecha de Publicación:2005
Descripción:In this article some elements from Text Linguistics (cohesion, coherence and informativity) are introduced as an alternative to analyze the problems in college Costa Rican students' written communication and, finally, as a means to draw attention to the necessity of restating the teaching of composition.
País:Portal de Revistas UCR
Institución:Universidad de Costa Rica
Repositorio:Portal de Revistas UCR
Lenguaje:Español
OAI Identifier:oai:portal.ucr.ac.cr:article/4419
Acceso en línea:https://revistas.ucr.ac.cr/index.php/filyling/article/view/4419
Access Level:acceso abierto
Palabra clave:Text Linguistics
written communication
teaching of composition
Costa Rica.
Lingüística del texto
expresión escrita
enseñanza de la redacción
Costa Rica
textual
teaching
composition