Testimonios de pandemia: injusticia epistémica desde la experiencia escolar costarricense

 

Guardado en:
Detalles Bibliográficos
Autor: Jiménez Asenjo, Wendy
Formato: artículo original
Estado:Versión publicada
Fecha de Publicación:2023
Descripción:To analyze the distance education processes developed during the 2020 school year in Costa Rica, the approaches of epistemicinjustice were applied to the testimonies of families, students, and teaching staff. It is concluded that structural inequalities andadministrative verticality are evidence of epistemic injustice.
País:Portal de Revistas UCR
Institución:Universidad de Costa Rica
Repositorio:Portal de Revistas UCR
Lenguaje:Español
OAI Identifier:oai:portal.ucr.ac.cr:article/55104
Acceso en línea:https://revistas.ucr.ac.cr/index.php/filosofia/article/view/55104
Access Level:acceso abierto
Palabra clave:epistemología
educación a distancia
pandemia
desigualdad social
enseñanza pública
epistemology
distance education
pandemic
social inequality
public education