El uso de foros virtuales para la enseñanza y práctica de inferencias: una aproximación al aprendizaje colaborativo por medio de las TICs

 

Salvato in:
Dettagli Bibliografici
Autore: Saravia Vargas, José Roberto
Natura: artículo original
Status:Versión publicada
Data di pubblicazione:2014
Descrizione:Inferences (real, false, and not implied) are fundamental English reading strategies. Still, students in the course LM-1032 (English Reading Strategies 2) have frequent problems to internalize and apply these three kinds of inferences appropriately. Virtual forums may become a possible solution to this issue because, when used, they favored inference learning cooperatively and improved students’ results.
Stato:Portal de Revistas UCR
Istituzione:Universidad de Costa Rica
Repositorio:Portal de Revistas UCR
Lingua:Español
OAI Identifier:oai:portal.ucr.ac.cr:article/13951
Accesso online:https://revistas.ucr.ac.cr/index.php/rlm/article/view/13951
Access Level:acceso abierto
Keyword:inferences
cooperative learning
virtual forums
technology
reading
English
inferencias
aprendizaje cooperativo
foros virtuales
tecnología
lectura
inglés