¿Qué es un problema matemático? percepciones en la enseñanza media costarricense

 

Guardado en:
Detalles Bibliográficos
Autores: Alfaro Carvajal, Cristian, Barrantes Campos, Hugo
Formato: artículo original
Estado:Versión publicada
Fecha de Publicación:2008
Descripción:Teaching mathematics through problem solving is one of the main lines of investigation in Mathematics Education. This pedagogical strategy requires defining appropriately the concept “mathematical problem” and the meaning of its use in the classroom. In this work some results are presented, which were obtained by a survey to students and teachers of High School in Costa Rica.
País:Portal de Revistas UCR
Institución:Universidad de Costa Rica
Repositorio:Portal de Revistas UCR
Lenguaje:Español
OAI Identifier:oai:portal.ucr.ac.cr:article/6902
Acceso en línea:https://revistas.ucr.ac.cr/index.php/cifem/article/view/6902
Access Level:acceso abierto
Palabra clave:educación matemática
creencias sobre matemáticas
problemas matemáticos
enseñanza aprendizaje de las matemáticas