Las nuevas metodologías didácticas en el aprendizaje del español L2: la Webquest y sus aplicaciones en el ámbito del español del turismo

 

Guardado en:
Detalles Bibliográficos
Autor: Trovato, Giuseppe
Formato: artículo original
Estado:Versión publicada
Fecha de Publicación:2013
Descripción:This article has a twofold objective: on the one hand to highlight the usefulness that modern multimedia tools can offer to the teaching of foreign languages and on the other, it aims at emphasizing the fruitful relationship that can be established between these didactic “innovations” and the activity of teaching languages for specific purposes. Specifically, our goal is to analyze the use of the tool Webquest within a language class where the field of tourism is tackled because it is one of the most interesting areas when it comes to addressing the issue of specialized languages. In addition, it is worth pointing out the strong demand for Spanish courses in tourism on the part of large groups of students, both within the academic context and within the professional and school framework.
País:Portal de Revistas UCR
Institución:Universidad de Costa Rica
Repositorio:Portal de Revistas UCR
Lenguaje:Español
OAI Identifier:oai:portal.ucr.ac.cr:article/12368
Acceso en línea:https://revistas.ucr.ac.cr/index.php/rlm/article/view/12368
Access Level:acceso abierto
Palabra clave:Webquest
didactic methodologies
computer tools
Spanish as a foreign language
Spanish for specific purposes
tourism field
metodologías didácticas
herramientas informáticas
español como lengua extranjera
español del turismo