School and Power: A Rebellious Approach

 

Guardado en:
Detalles Bibliográficos
Autor: Meoño Soto, Rodolfo
Formato: artículo original
Estado:Versión publicada
Fecha de Publicación:2003
Descripción:With the appearance in highly industrialized countries of a youth movement of a rebellious nature towards the so-called globalization process of the market economy, interest in North American Critical Pedagogy has resumed in intellectual circles. The purpose of this essay is, then, the examination of the fundamental critical theories of these pedagogical currents in North America, developed by Henry Giroux, an American and Peter McClaren of Canadian origin.
País:Portal de Revistas UNA
Institución:Universidad Nacional de Costa Rica
Repositorio:Portal de Revistas UNA
Lenguaje:Español
OAI Identifier:oai:ojs.www.una.ac.cr:article/4516
Acceso en línea:https://www.revistas.una.ac.cr/index.php/ensayospedagogicos/article/view/4516
Access Level:acceso abierto
Palabra clave:pedagogía crítica
poder
movimiento contestatario
critical pedagogy
power
rebellious movement