Accesibilidad para ingresar a la Educación Superior: desafíos y logros desde el enfoque de la diversidad
Guardado en:
Autores: | , , |
---|---|
Formato: | artículo |
Estado: | Versión publicada |
Fecha de Publicación: | 2008 |
Descripción: | Concerning the social role, humanistic mission, professional training and development of knowledge pursued by state universities, this article poses the challenge of valuing the difference and acknowledging diversity as a true commitment to society. From the standpoint of diversity, the article proposes to embrace the population with disabilities from the time of entrance and admission to Universidad Nacional. |
País: | Portal de Revistas UNA |
Institución: | Universidad Nacional de Costa Rica |
Repositorio: | Portal de Revistas UNA |
Lenguaje: | Español |
OAI Identifier: | oai:ojs.www.una.ac.cr:article/1415 |
Acceso en línea: | https://www.revistas.una.ac.cr/index.php/EDUCARE/article/view/1415 |
Access Level: | acceso abierto |
Palabra clave: | higher education admission diversity disability adaptations access educación superior admisión diversidad discapacidad accesibilidad adecuaciones |