La educación mediada por el mundo. Pistas para la promoción de prácticas educativas descolonizadoras

 

Guardado en:
Detalles Bibliográficos
Autor: Méndez Méndez, Mario
Formato: artículo
Estado:Versión publicada
Fecha de Publicación:2010
Descripción:The educational processes are seen in this paper as “places” of colonization and freedom. Thus, the educational goals that have been assigned to education would condition the liberating possibilities of the teaching processes. As a result, the author suggests –from the interculturality paradigm– a series of keys for constructing both decolonized and decolonizing educational mediations.
País:Portal de Revistas UNA
Institución:Universidad Nacional de Costa Rica
Repositorio:Portal de Revistas UNA
Lenguaje:Español
OAI Identifier:oai:ojs.www.una.ac.cr:article/1508
Acceso en línea:https://www.revistas.una.ac.cr/index.php/EDUCARE/article/view/1508
Access Level:acceso abierto
Palabra clave:decolonization
liberation
interculturality
education
descolonización
liberación
interculturalidad
educación