Los “estándares” en la educación matemática de los Estados Unidos: contexto, reforma y lecciones (ING)

 

محفوظ في:
التفاصيل البيبلوغرافية
المؤلفون: Ruiz, Angel, Chavarría, Jesennia
التنسيق: artículo original
الحالة:Versión publicada
تاريخ النشر:2003
الوصف:We examine the Mathematics Reform promoted by the National Committee of Teachers of Mathematics of the United States, based on principles and stardars. Before that, we describe the global historical scenario and, later, the implications and lessons from this educational experience to the world.
البلد:Portal de Revistas UNA
المؤسسة:Universidad Nacional de Costa Rica
Repositorio:Portal de Revistas UNA
اللغة:Español
OAI Identifier:oai:ojs.www.una.ac.cr:article/5915
الوصول للمادة أونلاين:https://www.revistas.una.ac.cr/index.php/uniciencia/article/view/5915
Access Level:acceso abierto
كلمة مفتاحية:Educación Matemática
historia de la Educación matemática
matemáticas
Educación matemática
historia de la educación matemática
matemáticas.