Los “estándares” en la educación matemática de los Estados Unidos: contexto, reforma y lecciones (ING)

 

Guardat en:
Dades bibliogràfiques
Autors: Ruiz, Angel, Chavarría, Jesennia
Format: artículo original
Estat:Versión publicada
Data de publicació:2003
Descripció:We examine the Mathematics Reform promoted by the National Committee of Teachers of Mathematics of the United States, based on principles and stardars. Before that, we describe the global historical scenario and, later, the implications and lessons from this educational experience to the world.
Pais:Portal de Revistas UNA
Institution:Universidad Nacional de Costa Rica
Repositorio:Portal de Revistas UNA
Idioma:Español
OAI Identifier:oai:ojs.www.una.ac.cr:article/5915
Accés en línia:https://www.revistas.una.ac.cr/index.php/uniciencia/article/view/5915
Access Level:acceso abierto
Paraula clau:Educación Matemática
historia de la Educación matemática
matemáticas
Educación matemática
historia de la educación matemática
matemáticas.