Los “estándares” en la educación matemática de los Estados Unidos: contexto, reforma y lecciones (ING)

 

Uloženo v:
Podrobná bibliografie
Autoři: Ruiz, Angel, Chavarría, Jesennia
Médium: artículo original
Stav:Versión publicada
Datum vydání:2003
Popis:We examine the Mathematics Reform promoted by the National Committee of Teachers of Mathematics of the United States, based on principles and stardars. Before that, we describe the global historical scenario and, later, the implications and lessons from this educational experience to the world.
Země:Portal de Revistas UNA
Instituce:Universidad Nacional de Costa Rica
Repositorio:Portal de Revistas UNA
Jazyk:Español
OAI Identifier:oai:ojs.www.una.ac.cr:article/5915
On-line přístup:https://www.revistas.una.ac.cr/index.php/uniciencia/article/view/5915
Access Level:acceso abierto
Klíčové slovo:Educación Matemática
historia de la Educación matemática
matemáticas
Educación matemática
historia de la educación matemática
matemáticas.