Los “estándares” en la educación matemática de los Estados Unidos: contexto, reforma y lecciones (ING)

 

Αποθηκεύτηκε σε:
Λεπτομέρειες βιβλιογραφικής εγγραφής
Συγγραφείς: Ruiz, Angel, Chavarría, Jesennia
Μορφή: artículo original
Κατάσταση:Versión publicada
Ημερομηνία έκδοσης:2003
Περιγραφή:We examine the Mathematics Reform promoted by the National Committee of Teachers of Mathematics of the United States, based on principles and stardars. Before that, we describe the global historical scenario and, later, the implications and lessons from this educational experience to the world.
Χώρα:Portal de Revistas UNA
Ίδρυμα:Universidad Nacional de Costa Rica
Repositorio:Portal de Revistas UNA
Γλώσσα:Español
OAI Identifier:oai:ojs.www.una.ac.cr:article/5915
Διαθέσιμο Online:https://www.revistas.una.ac.cr/index.php/uniciencia/article/view/5915
Access Level:acceso abierto
Λέξη-Κλειδί :Educación Matemática
historia de la Educación matemática
matemáticas
Educación matemática
historia de la educación matemática
matemáticas.