Sebastián Plá in the First Person: Dialogue on Theories and Epistemologies in the Teaching of History

 

محفوظ في:
التفاصيل البيبلوغرافية
المؤلف: Plá Pérez, Sebastián
التنسيق: artículo original
الحالة:Versión publicada
تاريخ النشر:2021
الوصف:In this interview, a conversation is held with Professor Sebastián Plá about his professional career and the epistemological traits of his thinking about pedagogy and specifically history teaching. Regarding the teaching of history, Professor Plá talks about the dimensions of school historical knowledge, the relations between historical narratives and interculturality on curriculum the school curriculum and the need to rethink educational research to reach a more democratic knowledge.
البلد:Portal de Revistas UNA
المؤسسة:Universidad Nacional de Costa Rica
Repositorio:Portal de Revistas UNA
اللغة:Español
OAI Identifier:oai:ojs.www.una.ac.cr:article/15574
الوصول للمادة أونلاين:https://www.revistas.una.ac.cr/index.php/perspectivas/article/view/15574
Access Level:acceso abierto
كلمة مفتاحية:Social Studies
pedagogy
history
curriculum
epistemology
Estudios Sociales
pedagogía
historia
currículo
epistemología