An Italian Investigation: Cultural Capital and Social Superiority in Alicia Giménez Bartlett’s Nadie quiere saber

 

Gardado en:
Detalles Bibliográficos
Autor: Godsland, Shelley
Formato: artículo original
Estado:Versión publicada
Data de Publicación:2024
Descripción:This paper proposes that in Alicia Giménez Bartlett’s Nadie quiere saber (2013), official travel to Rome –the European capital of culture par excellence– by Inspector Petra Delicado and Sub-Inspector Fermín Garzón furnishes a context in which Petra can show off her cultural capital (as per Bourdieu’s classification of the term) in order to denigrate and humiliate her subordinate culturally, professionally, and socially, while also highlighting the relevance of her own bourgeois-hegemonic culture.
País:Portal de Revistas UCR
Institución:Universidad de Costa Rica
Repositorio:Portal de Revistas UCR
Idioma:Español
OAI Identifier:oai:portal.ucr.ac.cr:article/62661
Acceso en liña:https://revistas.ucr.ac.cr/index.php/filyling/article/view/62661
Palabra crave:Nadie quiere saber
Alicia Giménez Bartlett
cultural capital
Pierre Bourdieu
Rome
capital cultural
Roma