El baile y la música populares como espacio de formación en Virgilio Mora: algunos ejemplos de La distancia del último adiós.

 

Wedi'i Gadw mewn:
Manylion Llyfryddiaeth
Awdur: Chen Sham, Jorge
Fformat: artículo original
Statws:Versión publicada
Dyddiad Cyhoeddi:2012
Disgrifiad:This work investigates two relationships of La distancia del último adiós (1995), “Figueredo” and “Excelente para la piel” in which the Costa Rican Virgilio Mora skillfully develops the meaning that is represented by the dance and popular music in the development of the identity of the individual. He evaluates the value of these socialization practices in as much as rites of passage or initiation of his protagonists in that the significance of the experience is a fundamental one in the constitution and development of the individuals.
Gwlad:Portal de Revistas UCR
Sefydliad:Universidad de Costa Rica
Repositorio:Portal de Revistas UCR
Iaith:Español
OAI Identifier:oai:portal.ucr.ac.cr:article/1276
Mynediad Ar-lein:https://revistas.ucr.ac.cr/index.php/filyling/article/view/1276
Allweddair:Virgilio Mora
popular music and dance
Costa Rican narratives
experiences bajtiniana
música y baile populares
narrativa costarricense
vivencia bajtiniana