Viabilidad de la atención médica a distancia en el personal de una Universidad Estatal de Costa Rica

 

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Opis bibliograficzny
Autorzy: Rojas Sáurez, Karla, Arce Espinoza, Lourdes
Format: artículo original
Status:Versión publicada
Data wydania:2014
Opis:Telemedicine can be an useful option where direct medical attention is not available. We compared a control group of 177 outpatients receiving direct medical attention with 206 telemedicine outpatients in a Costa Rican university. Of these, 85 % were satisfied with and 98 % would accept telemedicine in the future. Our results support the conclusion that telemedicine is a viable method, widely accepted by the staff of the university, which also helps reduce costs, shorten waiting times, relieve saturation in face to face consultation service and allows early detection of risk factors.
Kraj:Portal de Revistas UNED
Instytucja:Universidad Estatal a Distancia
Repositorio:Portal de Revistas UNED
Język:Español
OAI Identifier:oai:revistas.investiga.uned.ac.cr:article/619
Dostęp online:https://revistas.uned.ac.cr/index.php/cuadernos/article/view/619
Słowo kluczowe:Tele-consultation
satisfaction
acceptance
primary care
information and communication technologies (ICT)
health prevention.
Teleconsulta
satisfacción
aceptación
atención primaria
tecnologías de información y comunicación (TIC)
salud
prevención.