Creencias de los estudiantes en los procesos de aprendizaje de las matemáticas

 

Gespeichert in:
Bibliographische Detailangaben
Autoren: Chaves Esquivel, Edwin, Gamboa Araya, Ronny, Castillo Sánchez, Mario
Format: artículo original
Status:Versión publicada
Publikationsdatum:2010
Beschreibung:This paper describes the influence that students’ beliefs have in regard to mathematics education. First, a theoretical review about the topic is done and then the results of researches in others contexts are analyzed. The results indicate that the students perceive Mathematics as a useful discipline but difficult, learned by exercise repetition. Their beliefs about Mathematics are the result of different experiences lived through school.
Land:Portal de Revistas UCR
Institution:Universidad de Costa Rica
Repositorio:Portal de Revistas UCR
Sprache:Español
OAI Identifier:oai:portal.ucr.ac.cr:article/6906
Online Zugang:https://revistas.ucr.ac.cr/index.php/cifem/article/view/6906
Access Level:acceso abierto
Stichwort:creencias en educación matemática
enseñanza de las matemáticas
educación matemática