Creencias de los estudiantes en los procesos de aprendizaje de las matemáticas
Gorde:
Egileak: | , , |
---|---|
Formatua: | artículo original |
Egoera: | Versión publicada |
Argitaratze data: | 2010 |
Deskribapena: | This paper describes the influence that students’ beliefs have in regard to mathematics education. First, a theoretical review about the topic is done and then the results of researches in others contexts are analyzed. The results indicate that the students perceive Mathematics as a useful discipline but difficult, learned by exercise repetition. Their beliefs about Mathematics are the result of different experiences lived through school. |
Herria: | Portal de Revistas UCR |
Erakundea: | Universidad de Costa Rica |
Repositorio: | Portal de Revistas UCR |
Hizkuntza: | Español |
OAI Identifier: | oai:portal.ucr.ac.cr:article/6906 |
Sarrera elektronikoa: | https://revistas.ucr.ac.cr/index.php/cifem/article/view/6906 |
Access Level: | acceso abierto |
Gako-hitza: | creencias en educación matemática enseñanza de las matemáticas educación matemática |