Creencias de los estudiantes en los procesos de aprendizaje de las matemáticas

 

Enregistré dans:
Détails bibliographiques
Auteurs: Chaves Esquivel, Edwin, Gamboa Araya, Ronny, Castillo Sánchez, Mario
Format: artículo original
Statut:Versión publicada
Date de publication:2010
Description:This paper describes the influence that students’ beliefs have in regard to mathematics education. First, a theoretical review about the topic is done and then the results of researches in others contexts are analyzed. The results indicate that the students perceive Mathematics as a useful discipline but difficult, learned by exercise repetition. Their beliefs about Mathematics are the result of different experiences lived through school.
Pays:Portal de Revistas UCR
Institution:Universidad de Costa Rica
Repositorio:Portal de Revistas UCR
Langue:Español
OAI Identifier:oai:portal.ucr.ac.cr:article/6906
Accès en ligne:https://revistas.ucr.ac.cr/index.php/cifem/article/view/6906
Access Level:acceso abierto
Mots-clés:creencias en educación matemática
enseñanza de las matemáticas
educación matemática