Creencias de los estudiantes en los procesos de aprendizaje de las matemáticas

 

Zapisane w:
Opis bibliograficzny
Autorzy: Chaves Esquivel, Edwin, Gamboa Araya, Ronny, Castillo Sánchez, Mario
Format: artículo original
Status:Versión publicada
Data wydania:2010
Opis:This paper describes the influence that students’ beliefs have in regard to mathematics education. First, a theoretical review about the topic is done and then the results of researches in others contexts are analyzed. The results indicate that the students perceive Mathematics as a useful discipline but difficult, learned by exercise repetition. Their beliefs about Mathematics are the result of different experiences lived through school.
Kraj:Portal de Revistas UCR
Instytucja:Universidad de Costa Rica
Repositorio:Portal de Revistas UCR
Język:Español
OAI Identifier:oai:portal.ucr.ac.cr:article/6906
Dostęp online:https://revistas.ucr.ac.cr/index.php/cifem/article/view/6906
Access Level:acceso abierto
Słowo kluczowe:creencias en educación matemática
enseñanza de las matemáticas
educación matemática