Creencias de los estudiantes en los procesos de aprendizaje de las matemáticas
Zapisane w:
Autorzy: | , , |
---|---|
Format: | artículo original |
Status: | Versión publicada |
Data wydania: | 2010 |
Opis: | This paper describes the influence that students’ beliefs have in regard to mathematics education. First, a theoretical review about the topic is done and then the results of researches in others contexts are analyzed. The results indicate that the students perceive Mathematics as a useful discipline but difficult, learned by exercise repetition. Their beliefs about Mathematics are the result of different experiences lived through school. |
Kraj: | Portal de Revistas UCR |
Instytucja: | Universidad de Costa Rica |
Repositorio: | Portal de Revistas UCR |
Język: | Español |
OAI Identifier: | oai:portal.ucr.ac.cr:article/6906 |
Dostęp online: | https://revistas.ucr.ac.cr/index.php/cifem/article/view/6906 |
Access Level: | acceso abierto |
Słowo kluczowe: | creencias en educación matemática enseñanza de las matemáticas educación matemática |