Los problemas de redacción de los estudiantes costarricenses: Una propuesta de revisión desde la lingüística del texto
Guardado en:
Autor: | |
---|---|
Formato: | artículo original |
Estado: | Versión publicada |
Fecha de Publicación: | 2005 |
Descripción: | In this article some elements from Text Linguistics (cohesion, coherence and informativity) are introduced as an alternative to analyze the problems in college Costa Rican students' written communication and, finally, as a means to draw attention to the necessity of restating the teaching of composition. |
País: | Portal de Revistas UCR |
Institución: | Universidad de Costa Rica |
Repositorio: | Portal de Revistas UCR |
Lenguaje: | Español |
OAI Identifier: | oai:portal.ucr.ac.cr:article/4419 |
Acceso en línea: | https://revistas.ucr.ac.cr/index.php/filyling/article/view/4419 |
Palabra clave: | Text Linguistics written communication teaching of composition Costa Rica. Lingüística del texto expresión escrita enseñanza de la redacción Costa Rica textual teaching composition |