University Students Use of Academic Vocabulary in the BA in English and English Teaching

 

Authors
Charpentier Jiménez, William
Format
Article
Status
publishedVersion
Description

This article examines the amount of academic vocabulary used by fourth year students in a B.A. in English and B.A. English Teaching. The writer explains how academic vocabulary can be measured and the benefits it provides. This article contains a brief analysis of academic vocabulary used in 46 final research papers. Based on these results, the writer explains that, although students display a good range of academic vocabulary, curriculum programs should incorporate a tangible and substantial vocabulary teaching component.
El presente artículo examina la cantidad de vocabulario académico utilizado por estudiantes de cuarto año en programas de Bachillerato en Inglés y Bachillerato en la Enseñanza del Inglés. El autor explica cómo el vocabulario académico puede ser medido y los beneficios que esto conlleva. El artículo contiene un breve análisis de los resultados del vocabulario académico empleado en 46 trabajos finales de investigación. Basado en estos resultados, el autor aclara que, aunque los estudiantes demuestran un buen rango de vocabulario académico, el currículo debe incorporar componentes tangibles y sustanciales para la enseñanza de dicho vocabulario.

Publication Year
2019
Language
Inglés
Topic
academic vocabulary, vocabulary range, written production, wordlists
vocabulario académico, rango de vocabulario, producción escrita, listas de palabras
Fuente
Portal de Revistas UCR
Get full text
https://revistas.ucr.ac.cr/index.php/rlm/article/view/38987
Derechos
openAccess
Licencia