El español y el lesco en el marco de la enseñanza de una segunda lengua para las personas sordas en Costa Rica
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Autor: | |
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Formato: | artículo original |
Estado: | Versión publicada |
Fecha de Publicación: | 2012 |
Descripción: | This essay explores some concomitant problems of the new educational conception of deaf people in Costa Rica. Among these problems are: the place of LESCO in the curriculum, the idea of teaching Spanish as a second language writing, the value society gives to the oral component and its implication in this conception. The article also examines topics such as teacher training and the change of attitude required for deaf people and LESCO in Costa Rica. |
País: | Portal de Revistas UCR |
Institución: | Universidad de Costa Rica |
Repositorio: | Portal de Revistas UCR |
Lenguaje: | Español |
OAI Identifier: | oai:portal.ucr.ac.cr:article/2249 |
Acceso en línea: | https://revistas.ucr.ac.cr/index.php/educacion/article/view/2249 |
Palabra clave: | educación de la persona sorda segundas lenguas educación bilingüe LESCO alfabetización de la persona sorda education for the deaf second language writing bilingual education literacy in deaf people |