Cine chino: nacionalismos, cuasinacionalismos y (trans)nacionalismos/ localismos en el cine de la República Popular China, Taiwán y Hong Kong
Guardado en:
Autor: | |
---|---|
Formato: | artículo original |
Estado: | Versión publicada |
Fecha de Publicación: | 2015 |
Descripción: | In non cinephile circles the separation among Taiwanese, Hongkongese and Chinese (from the People’s Republic of China) cinemas might not be clear-cut. Thus, a chronological account of their film industries will also reveal the convoluted historical movements that gave rise to three distinctive geographical areas that share a common ethnographical identity and origin, but divergent processes of economic and political development that in the end endowed each national cinema with distinctive traits. |
País: | Portal de Revistas UCR |
Institución: | Universidad de Costa Rica |
Repositorio: | Portal de Revistas UCR |
Lenguaje: | Español |
OAI Identifier: | oai:portal.ucr.ac.cr:article/22368 |
Acceso en línea: | https://revistas.ucr.ac.cr/index.php/rlm/article/view/22368 |
Palabra clave: | cines nacionales industrias fílmicas nacionalismos historia China Taiwán Hong Kong crecimiento económico sistemas políticos national cinemas film industries nationalisms history Taiwan economic growth political systems |