Testimonios de pandemia: injusticia epistémica desde la experiencia escolar costarricense

 

Guardado en:
Sonraí Bibleagrafaíochta
Údar: Jiménez Asenjo, Wendy
Formáid: artículo original
Stádas:Versión publicada
Fecha de Publicación:2023
Cur Síos:To analyze the distance education processes developed during the 2020 school year in Costa Rica, the approaches of epistemicinjustice were applied to the testimonies of families, students, and teaching staff. It is concluded that structural inequalities andadministrative verticality are evidence of epistemic injustice.
País:Portal de Revistas UCR
Institiúid:Universidad de Costa Rica
Repositorio:Portal de Revistas UCR
Teanga:Español
OAI Identifier:oai:portal.ucr.ac.cr:article/55104
Rochtain Ar Líne:https://revistas.ucr.ac.cr/index.php/filosofia/article/view/55104
Palabra clave:epistemología
educación a distancia
pandemia
desigualdad social
enseñanza pública
epistemology
distance education
pandemic
social inequality
public education