Testimonios de pandemia: injusticia epistémica desde la experiencia escolar costarricense

 

שמור ב:
מידע ביבליוגרפי
מחבר: Jiménez Asenjo, Wendy
פורמט: artículo original
סטטוס:Versión publicada
Fecha de Publicación:2023
תיאור:To analyze the distance education processes developed during the 2020 school year in Costa Rica, the approaches of epistemicinjustice were applied to the testimonies of families, students, and teaching staff. It is concluded that structural inequalities andadministrative verticality are evidence of epistemic injustice.
País:Portal de Revistas UCR
מוסד:Universidad de Costa Rica
Repositorio:Portal de Revistas UCR
שפה:Español
OAI Identifier:oai:portal.ucr.ac.cr:article/55104
גישה מקוונת:https://revistas.ucr.ac.cr/index.php/filosofia/article/view/55104
מילת מפתח:epistemología
educación a distancia
pandemia
desigualdad social
enseñanza pública
epistemology
distance education
pandemic
social inequality
public education