ALGUNAS CONSECUENCIAS EPISTEMOLÓGICAS DE PENSAR LA ESTÉTICA EN LOS PRINCIPIOS DE LA FORMACIÓN EN PSICOLOGÍA

 

Guardado en:
Sonraí Bibleagrafaíochta
Údar: Fernández Sáenz, Mariano
Formáid: artículo original
Stádas:Versión publicada
Fecha de Publicación:2012
Cur Síos:While it is argued in favor of epistemic and paradigmatic diversity within the curriculum in psychology, arises the inclusion of aesthetic issues as a possibility for reintroduction into academic psychology of the psychological dimensions of the psyche, which seem to have been excluded from the task segregated the philosophical question of knowledge for knowledge and truth, and any relationship between knowledge and subjectivity.
País:Portal de Revistas UCR
Institiúid:Universidad de Costa Rica
Repositorio:Portal de Revistas UCR
Teanga:Español
OAI Identifier:oai:portal.ucr.ac.cr:article/1185
Rochtain Ar Líne:https://revistas.ucr.ac.cr/index.php/wimblu/article/view/1185
Palabra clave:psychology
aesthetics
knowledge
subjectivity
psicología
estética
conocimiento
saber
subjetivación