La posición de Unamuno hacia la gramática, el latín y el griego

 

Guardado en:
Detalles Bibliográficos
Autor: Maroco dos Santos, Emanuel José
Formato: artículo original
Estado:Versión publicada
Fecha de Publicación:2017
Descripción:Unamuno was a thinker committed to the educational reality of Spain in the late nineteenth and early twentieth centuries. Among his pedagogical concerns, we highlight his reflections on grammar, Latin and Greek. This study will attempt to cast some light on the leitmotiv of Unamuno’s criticism of the way these subjects were taught in his historical period, so as to clarify the theoretical scope of his educational proposals.
País:Portal de Revistas UCR
Institución:Universidad de Costa Rica
Repositorio:Portal de Revistas UCR
Lenguaje:Español
OAI Identifier:oai:portal.ucr.ac.cr:article/28327
Acceso en línea:https://revistas.ucr.ac.cr/index.php/filosofia/article/view/28327
Palabra clave:Pedagogy
Subject
Grammar
Latin
Greek
Pedagogía
Asignatura
Gramática
Latín
Griego