Entre la muerte de Dios y el nacimiento de lo humano: intertexto religioso y filosofía nietzscheana en La Colina de Daniel Gallegos
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Formato: | artículo original |
Estado: | Versión publicada |
Fecha de Publicación: | 2013 |
Descripción: | From the mythical symbolic perspective, the mountain does not represent a sacred place, but in Gallegos’ work LaColina, this space has been violated by the news about God’s death. The transgressions of an anti-natural moral dueto the deicide (Nietzche) seem to condemn the protagonists of this play to their absolute dissociation from the divine,fraternal and their own self, as well. However, the desire to reach transcendence and a final transfiguration, epiphany,avoids the ultimate loss-declining and returns the mountain its primordial sense. |
País: | Portal de Revistas UCR |
Institución: | Universidad de Costa Rica |
Repositorio: | Portal de Revistas UCR |
Lenguaje: | Español |
OAI Identifier: | oai:portal.ucr.ac.cr:article/6465 |
Acceso en línea: | https://revistas.ucr.ac.cr/index.php/kanina/article/view/6465 |
Palabra clave: | god’s death la colina daniel gallegos sacred mountain costa rican theater nietzche muerte de dios gallegos daniel monte sagrado teatro costarricense nietzsche |