Creencias de los estudiantes en los procesos de aprendizaje de las matemáticas
Guardado en:
| Autores: | , , |
|---|---|
| Formato: | artículo original |
| Estado: | Versión publicada |
| Fecha de Publicación: | 2010 |
| Descripción: | This paper describes the influence that students’ beliefs have in regard to mathematics education. First, a theoretical review about the topic is done and then the results of researches in others contexts are analyzed. The results indicate that the students perceive Mathematics as a useful discipline but difficult, learned by exercise repetition. Their beliefs about Mathematics are the result of different experiences lived through school. |
| País: | Portal de Revistas UCR |
| Institución: | Universidad de Costa Rica |
| Repositorio: | Portal de Revistas UCR |
| Lenguaje: | Español |
| OAI Identifier: | oai:portal.ucr.ac.cr:article/6906 |
| Acceso en línea: | https://revistas.ucr.ac.cr/index.php/cifem/article/view/6906 |
| Palabra clave: | creencias en educación matemática enseñanza de las matemáticas educación matemática |