La universidad frente al paradigma eficientista de la educación neoliberal y tecnocrática

 

Guardado en:
Detalles Bibliográficos
Autor: Corona Fernández, Javier
Formato: artículo original
Estado:Versión publicada
Fecha de Publicación:2020
Descripción:This paper proposes a reflection on the university formation of the 21st century in the context of capitalist globalization. To do this, it analyses how the university has been subjected to efficiency criteria in marked contrast to the idea of emancipatory education. Finally, it emphasizes the urgent situation of contemporary societies facing increasing deterioration in the world of life and the role that higher education would have in contributing to the knowledge and eventual overcoming of extreme marginalization and poverty.
País:Portal de Revistas UCR
Institución:Universidad de Costa Rica
Repositorio:Portal de Revistas UCR
Lenguaje:Español
OAI Identifier:oai:portal.ucr.ac.cr:article/44620
Acceso en línea:https://revistas.ucr.ac.cr/index.php/filosofia/article/view/44620
Palabra clave:Educación
Emancipación
Teoría crítica
Universidad
Education
Emancipation
Critical Theory
University