Intratextualidad en el poema "Los heraldos negros" de César Vallejo, versión primera-versión oficial, e intertextualidad con El grito de Edvard Munch

 

Zapisane w:
Opis bibliograficzny
Autor: Campos López, Ronald
Format: artículo original
Status:Versión publicada
Data wydania:2012
Opis:The aim is to analyze intratextual relations between the first version and the official version of the poem “The Black Heralds” by Cesar Vallejo, based on the phonetic, semic and syntagmatic graphics of the Baroque text according to Severo Sarduy; in addition, the intertextual relations of both texts are compared to “The Scream” by Edvard Munch, as reminiscent of a textuality of existential perspective.
Kraj:Portal de Revistas UCR
Instytucja:Universidad de Costa Rica
Repositorio:Portal de Revistas UCR
Język:Español
OAI Identifier:oai:portal.ucr.ac.cr:article/2348
Dostęp online:https://revistas.ucr.ac.cr/index.php/filyling/article/view/2348
Słowo kluczowe:intratextualidad
intertextualidad
vallejo-césar
munch-edvard
sarduy-severo
intratextual
intertextuality