Categorical Determinations and Conceptual Notion of Education: A Critical Reading in Terms of the Interregional Indo-European System

 

Guardado en:
Detalles Bibliográficos
Autor: Herra Castro, Ernesto
Formato: artículo original
Estado:Versión publicada
Fecha de Publicación:2017
Descripción:This article tries to identify different educational moments subsumed in scientific knowledge as one of the many manifestations of human knowledge with the purpose of boosting other kind of horizons of sense to encourage the production and reproduction of community life. It identifies the contributions of Indo-European knowledge and the existing tensions from the formalization of knowledge by Greek rationality.
País:Portal de Revistas UNA
Institución:Universidad Nacional de Costa Rica
Repositorio:Portal de Revistas UNA
Lenguaje:Español
OAI Identifier:oai:ojs.www.una.ac.cr:article/10102
Acceso en línea:https://www.revistas.una.ac.cr/index.php/ensayospedagogicos/article/view/10102
Palabra clave:sistema interregional indoeuropeo
filosofía
ciencia
educación
sabiduría
conocimiento
vida comunitaria
Indo-European interregional system
Philosophy
Science
education
wisdom
knowledge
community life