Uso de tecnologías digitales en la educación matemática en Costa Rica (ING)

 

Enregistré dans:
Détails bibliographiques
Auteur: De Faria, Edison
Format: artículo original
Statut:Versión publicada
Date de publication:2003
Description:This article gives a brief summary of research policies and the use of technology in Costa Rica, describing how Costa Rican High School mathematics teachers use computers and calculators in the mathematical teaching and learning process. The data analyzed were gathered in a questionnaire taken by High School mathematics teachers in 2000, by the research project “Mathematics Education in Costa Rica”, designed by researchers at the Centro de Investigaciones Matemáticas y Meta-Matemáticas of the Universidad de Costa Rica.
Pays:Portal de Revistas UNA
Institution:Universidad Nacional de Costa Rica
Repositorio:Portal de Revistas UNA
Langue:Español
OAI Identifier:oai:www.revistas.una.ac.cr:article/5971
Accès en ligne:https://www.revistas.una.ac.cr/index.php/uniciencia/article/view/5971
Mots-clés:Tecnologías
computadoras
calculadoras
educación costarricense
programas de formación de docentes.