Hopeful pedagogical transformations from interculturality and decoloniality: intercultural educational tours
Guardado en:
Autor: | |
---|---|
Formato: | artículo original |
Estado: | Versión publicada |
Fecha de Publicación: | 2023 |
Descripción: | This article discusses, in the essay format, the pedagogical importance of educational tours in university education, because they promote critical learning committed to decolonial alterity, exteriority and diversity. The case of study are the intercultural educational tours to Kachabri carried out within the framework of the Critical Literacy Program of the UNA. |
País: | Portal de Revistas UNA |
Institución: | Universidad Nacional de Costa Rica |
Repositorio: | Portal de Revistas UNA |
Lenguaje: | Español |
OAI Identifier: | oai:ojs.www.una.ac.cr:article/19356 |
Acceso en línea: | https://www.revistas.una.ac.cr/index.php/siwo/article/view/19356 |
Palabra clave: | critical pedagogies decoloniality interculturality and diversity university pedagogy decolonialidad interculturalidad diversidad pedagogías críticas pedagogía universitaria decolonialidade interculturalidade e diversidade pedagogia universitária pedagogias críticas |