Hopeful pedagogical transformations from interculturality and decoloniality: intercultural educational tours

 

Guardado en:
Detalles Bibliográficos
Autor: Gómez Torres, Juan Rafael
Formato: artículo original
Estado:Versión publicada
Fecha de Publicación:2023
Descripción:This article discusses, in the essay format, the pedagogical importance of educational tours in university education, because they promote critical learning committed to decolonial alterity, exteriority and diversity. The case of study are the intercultural educational tours to Kachabri carried out within the framework of the Critical Literacy Program of the UNA.
País:Portal de Revistas UNA
Institución:Universidad Nacional de Costa Rica
Repositorio:Portal de Revistas UNA
Lenguaje:Español
OAI Identifier:oai:ojs.www.una.ac.cr:article/19356
Acceso en línea:https://www.revistas.una.ac.cr/index.php/siwo/article/view/19356
Access Level:acceso abierto
Palabra clave:critical pedagogies
decoloniality
interculturality and diversity
university pedagogy
decolonialidad
interculturalidad
diversidad
pedagogías críticas
pedagogía universitaria
decolonialidade
interculturalidade e diversidade
pedagogia universitária
pedagogias críticas