Hopeful pedagogical transformations from interculturality and decoloniality: intercultural educational tours

 

Guardat en:
Dades bibliogràfiques
Autor: Gómez Torres, Juan Rafael
Format: artículo original
Estat:Versión publicada
Data de publicació:2023
Descripció:This article discusses, in the essay format, the pedagogical importance of educational tours in university education, because they promote critical learning committed to decolonial alterity, exteriority and diversity. The case of study are the intercultural educational tours to Kachabri carried out within the framework of the Critical Literacy Program of the UNA.
Pais:Portal de Revistas UNA
Institution:Universidad Nacional de Costa Rica
Repositorio:Portal de Revistas UNA
Idioma:Español
OAI Identifier:oai:ojs.www.una.ac.cr:article/19356
Accés en línia:https://www.revistas.una.ac.cr/index.php/siwo/article/view/19356
Paraula clau:critical pedagogies
decoloniality
interculturality and diversity
university pedagogy
decolonialidad
interculturalidad
diversidad
pedagogías críticas
pedagogía universitaria
decolonialidade
interculturalidade e diversidade
pedagogia universitária
pedagogias críticas