La historia de las matemáticas como instrumento pedagógico (ING)

 

محفوظ في:
التفاصيل البيبلوغرافية
المؤلف: Protti, Orietta
التنسيق: artículo original
الحالة:Versión publicada
تاريخ النشر:2003
الوصف:In this paper we take into consideration some of the principal means useable to take advantage, from the pedagogical point of view, of the history of mathematics for its teaching and understanding at the high school and undergraduate level. As an example and as an application of such ideas, we briefly review the historical development of algebra, highlighting those aspects that can be useful to the students to become familiar with the main ideas of high school algebra.
البلد:Portal de Revistas UNA
المؤسسة:Universidad Nacional de Costa Rica
Repositorio:Portal de Revistas UNA
اللغة:Español
OAI Identifier:oai:ojs.www.una.ac.cr:article/5742
الوصول للمادة أونلاين:https://www.revistas.una.ac.cr/index.php/uniciencia/article/view/5742
كلمة مفتاحية:Educación Matemática
Historia de las Matemáticas
Matemáticas.