Educación Matemática: Escenario e ideas para una nueva disciplina (ING)
Guardado en:
| Autores: | , |
|---|---|
| 格式: | artículo original |
| 状态: | Versión publicada |
| Fecha de Publicación: | 2003 |
| 实物特征: | We examine Mathematics Education in the current historical scenario, its recent stages of development and the main theoretical trends we identify it has. A special emphasis is given to the theoretical foundations of this a new academic and scientific discipline. From this analytical exercise we will outline the most important historical and theoretical characteristics of this discipline for the years to come. |
| País: | Portal de Revistas UNA |
| 机构: | Universidad Nacional de Costa Rica |
| Repositorio: | Portal de Revistas UNA |
| 语言: | Español |
| OAI Identifier: | oai:ojs.www.una.ac.cr:article/5914 |
| 在线阅读: | https://www.revistas.una.ac.cr/index.php/uniciencia/article/view/5914 |
| Palabra clave: | Educación Matemática historia de la educación matemática didáctica de las matemáticas. |