Fundamentos del enfoque de competencias para la vida y de la transversalidad en el Ministerio de Educación Pública
Guardado en:
Autores: | , |
---|---|
Formato: | artículo |
Estado: | Versión publicada |
Fecha de Publicación: | 2007 |
Descripción: | This article refers to the vision of the world of the people, knowledge, human development, the educational phenomena, curriculum, and the teaching-learning process from the M.E.P.’s transversality in Costa Rica. Starting with this base; it also presents the conceptualisation of the transversalty, it’s topics, cross curricular topics and competences for life; as basic elements for the development of this model in the costarican Educative System. |
País: | Portal de Revistas UNA |
Institución: | Universidad Nacional de Costa Rica |
Repositorio: | Portal de Revistas UNA |
Lenguaje: | Español Inglés |
OAI Identifier: | oai:ojs.www.una.ac.cr:article/1334 |
Acceso en línea: | https://www.revistas.una.ac.cr/index.php/EDUCARE/article/view/1334 |
Palabra clave: | transversality curriculum human development transversalidad competencias para la vida currículo |