Fundamentos del enfoque de competencias para la vida y de la transversalidad en el Ministerio de Educación Pública

 

Guardado en:
Detalles Bibliográficos
Autores: Bustos Rojas, Ingrid, Richmond González, Viviana
Formato: artículo
Estado:Versión publicada
Fecha de Publicación:2007
Descripción:This article refers to the vision of the world of the people, knowledge, human development, the educational phenomena, curriculum, and the teaching-learning process from the M.E.P.’s transversality in Costa Rica. Starting with this base; it also presents the conceptualisation of the transversalty, it’s topics, cross curricular topics and competences for life; as basic elements for the development of this model in the costarican Educative System.
País:Portal de Revistas UNA
Institución:Universidad Nacional de Costa Rica
Repositorio:Portal de Revistas UNA
Lenguaje:Español
Inglés
OAI Identifier:oai:ojs.www.una.ac.cr:article/1334
Acceso en línea:https://www.revistas.una.ac.cr/index.php/EDUCARE/article/view/1334
Palabra clave:transversality
curriculum
human development
transversalidad
competencias para la vida
currículo